Buscador

The Cambridge Companion to Seventeenth-Century Opera

The Cambridge Companion to Seventeenth-Century Opera © 2022 by Cambridge University Press
The Cambridge Companion to Seventeenth-Century Opera is a much-needed introduction to one of the most defining areas of Western music history - the birth of opera and its developments during the first century of its existence.

XIV Putin sopesa una posible escalada militar en Europa

Ucrania y Europa Oriental © 2022 by Política Exterior
La investigación sobre los sistemas autoritarios demuestra que pueden sobrevivir incluso a guerras largas;solo las derrotas desastrosas ponen en peligro el régimen.Que Rusia se prepara para una guerra prolongada contra Ucrania lo revela el proyecto de presupuesto para 2023 y 2024, que prevé un aumento masivo del 50% del gasto en defensa y seguridad interior.
Alemania
06/05/2022

Obscure desires

Loy, Der Schatzgräber © 2022 by Monika Rittershaus
A new production of 'Der Schatzgräber' at the Deutsche Oper, was brought to life by director Christof Loy and conductor Marc Albrecht, the team who, in 2018, turned Korngold’s 'Das Wunder der Heliane' into both a surprise success and perhaps the most rewarding instalment in the Deutsche Oper’s ongoing series of early twentieth century ‘rediscoveries.’
Alemania
30/01/2022

Madness and Redemption

Rued Langgaard: Antikrist © 2022 by Thomas Aurin
While Ersan Mondtag’s visually provocative staging often seemed too eager to steal the spotlight, it was the majesty of Langgaard’s unique score that made for a memorable, often captivating evening

Amor, vida y rol de mujer

PaulaMendoza © 2020 by Festival de Teatro de Calle de Valladolid
El tratamiento escénico de Viñaspre es complejo dentro de la economía escénica: soprano y pianista son personajes, la primera como centro de su propia evolución, y la segunda como figura que parece justo lo que provoca las ataduras y decepciones del personaje central (esencialmente costumbres sociales, con toques matroniles o incluso de patriarcado).
Austria
19/08/2019

Griegos trágicos en Salzburgo (y III)

Idomeneo según Sellars © SF/Ruth Walz, 2019
La progresiva reconciliación entre los griegos locales y los refugiados troyanos fue maravillosamente escenificada, y aparte de Nicole Chevalier, deslumbraron también Paula Murrihy y Paula Murrihy y Ying Fang, la primera como un Idamante de voz a la vez cálida y brillante y la segunda con el conmovedor lirismo de su Ilia.
Alemania
21/06/2019

Prelude to a Revolution

For his most recent visit to Berlin – and the Philharmonic’s final concert of the regular season – Mr Nelsons made a long-awaited return to Shostakovich with a thrilling performance of the 'Eleventh' that found a direct line to the symphony’s core of tension and terror.

En el amor y en la guerra carlista

Alagna sigue tras los pasos de Vanzo al igual que hizo con Le Jongleur de Notre-Dame –también de Massenet– mostrándose idiomático en la dicción impecable y verista en el acento, lo que le acerca a Domingo y le aleja de sus propias grabaciones como Des Grieux de Manon y Werther, prácticamente impecables.
Alemania
01/09/2018

Musikfest 1: Two Rituals

The idea of music as a kind of spiritual communion between audience and orchestra recurred in various guises throughout the twentieth century, and the ritual significance of the concert performance is one of the themes that will be explored in subsequent programmes at this year’s Musikfest.
Alemania
04/03/2018

Death and the Maiden

Neuenfels: Salome © Monika Rittershaus, 2018
Staatsoper Under den Linden.Strauss: Salome.Hans Neuenfels, director.Reinhard von der Thannen, set/costume designer.Gerhard Siegel (Herod);Marina Prudenskaya (Herodias);Ausrine Stundyte (Salome);Thomas J.
Publicidad